«Травмапедагогіка для українських шкіл»
Травмапедагогіка для українських шкіл
«Травмапедагогіка для українських шкіл» - це освітній проєкт, який виконується в співпраці громадських організацій «Dialogue for Understanding e.V» (Німеччина) та «Агенція розвитку освітньої політики» за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини упродовж 2023-2025 рр.
З початку широкомасштабної агресивної війни Росії проти України в лютому 2022 року мільйонний досвід смертей, насильства, загроз власному життю чи життю близьких людей, втрати домівок, сексуального насильства, радикальної втрати безпеки та захищеності залишає глибокі сліди в суспільстві. Наслідками стають тілесні та душевні рани, які часто призводять до серйозних психологічних травм, особливо у дітей та підлітків. На відміну від багатьох дорослих, вони мають набагато менше запобіжників і «фільтрів»: емоційної зрілості, життєвого досвіду, інтерналізованої стратегічної поведінки, культурних моделей пояснення та механізмів самодисципліни, які в ідеальному випадку можуть забезпечити дорослим певний ступінь кризової стійкості.
У родині часто неможливо осмислено працювати з травматизацією та її наслідками - чи то через недостатнє усвідомлення проблеми, чи то з тієї простої причини, що від травми страждає вся родина. У цьому контексті школа, як найважливіший після сім'ї простір соціалізації дітей та підлітків, має відігравати важливу роль щодо психоціальної підтримки дітей і розвитку їх життєстійкості. Мовчазність, уникнення зорового контакту, заціпеніння, різке збільшення або зменшення ваги, погіршення успішності - це типові ознаки явної травматизації. І часто саме вчителі першими помічають, що з дитиною щось «не так».
Травмоінформована психологічна допомога (травмапедагогіка) як напрямок освітньої діяльності на тлі колективного досвіду травматизації стрімко розвинулася, зокрема в Німеччині, після Другої світової війни. Мета травмоінформованої педагогічної допомоги полягає в тому, щоб спочатку розпізнати в дитини глибокі психологічні рани та зрозуміти їхнє походження, і на другому етапі вжити заходів для емоційної та соціальної стабілізації постраждалої дитини чи підлітка. Це перспективний і широко перевірений підхід, що передбачає рішуче низькопорогове втручання.
📍з 22 липня по 27 липня 2024 року Михалевич Наталія Володимирівна👩🦳 та Карпенко Діана Вікторівна👩🦱 розпочали навчання у проєкті "Травмапедагогіка для українських шкіл ",що проходить у м.Варшава.
🤝30 педагогів з 15 закладів освіти з різних куточків України🇺🇦 приїхали до гостинної Польщі,щоб опанувати нові навички подолання стресів у дітей😞😓😲 та у дорослих.🥺☹️😢
📍В перший день всіх
присутніх привітали керівники🦸♀️ громадських організацій, що виконують проєкт - Людмила Паращенко (Агенція розвитку освітньої політики) та Роман Ельснер Dialogue for Understanding e.V. А також представники👩🏫 Департаменту освіти міста Варшави - Мирослав Селятицький і Божена Глажевська.
☝️У другій половині дня був візит до #WCIES, де заступниця директора пані Сильвія Гжигожеська розповіла про систему підвищення кваліфікації вчителів Варшави та відповіла на багато запитань від наших учасниць, які цікавились системою освіти в Польщі.
📎Проєкт реалізується в співпраці громадських організацій Dialogue for Understanding e.V. (Німеччина) та Агенції розвитку освітньої політики (Україна) за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини в 2023р-2025рр., а також Департаменту освіти Варшави.
#supportukraine
#traumapädagogik
#травмапедагогiка
#D4U
#АРОП
#auswärtigesamt